Echilibru intre munca si viata extraprofesionala,sfaturi

Ce este timpul ? La ce ne foloseste ? Il gestionam eficient in raport cu balanta serviciu-viata extraprofesionala?


   Ca sa raspundem la aceasta intrebare este necesar sa...
ne intoarcem putin in timp,cand bunicii nostrii gestionau altfel aceasta resursa care la vremea respectiva ajungea la toti si pentru toate.
    Insa odata cu tehnologizarea a inceput sa ne ramana din ce in ce mai putin timp pentru viata extraprofesionala,dar pe acelasi plan la fel de important,pentru serviciu,principala  sursa financiara.
 Eu sunt licean,clasa a 12-a,se presupune ca este clasa cand trebuie sa  incerci pe cat posibilul sa inveti,scopul fiind aprobarea examenului de maturitate,Bacul mai pe scurt,6 ore pe zi,si asta in mod obligatoriu le petrec la liceu.Mult timp care trebuie gestionat intr-un mod corect.

Consider ca duc o viata echilibrata,si urmez anumite reguli,care  le-am aplicat si mi-au fost de mare folosinta
 Aplicate responsabil  ca ar putea fi de un real folos celor 3 tipuri de situatie intalnite in munca:

Serviciul
Cariera
Vocatia

    Prima situatie este specifica oamenilor obisnuiti,care nu au calitati de leadership(de conducere) si pur si simplu se limiteaza la imbogatirea calitatilor pentru care a fost angajat,si indeplinirea sarcinilor cat mai bine cu putinta
  Totul este in regula pana in acest punct,si ar putea fii in continuare daca noi,ca oameni ce incercam intodeauna sa ne depasim limitele,cu toate ca nu mereu este de folos.

Urmand cele doua idei Defineste si Elimina am putea foarte bine sa ducem o viata linistita,insa ar mai fi inca cateva care ar da o contributie semnificativa muncii noastre si anume
- se stie ca munca aduce dupa ea un foarte mare stres,in acest sens cred ca ca 2 ore de somn,dupa terminarea serviciului ar prinde bine atat fizicului si psihicului,un om sanatos va putea muncii mai eficient si mai inteligent.
-de asemenea organizarea sarcinilor si respetarea lor ar aduce un mare aport,cu cat ne punem la punct mai bine activitatile ce trebuiesc desfasurate,cu atat vom fii mai multumiti,si in consecinta vom lucra cu o eficienta sporita atat la munca cat si in viata extraprofesionala.

Cea de-a 2 situatie se refera la cariera,un lucru se pare  la moda in zilele noastre.Consider ca aceasta situatie este potrivita liderilor si celor care exceleaza in domeniul inteligentei emotionale.
  Gandesc ca un lider stie sa isi planifice timpul,dar mai ales sa se bucure de marile bucurii dar si de acele fericiri mai mici care pana la urma ne aduc zambetul pe buze,si multumire sufleteasca.
 Acestora din urma le-as recomanda  pastrarea motivatiei,pentru ca ea este cea care ajuta la intretinerea sustinuta a muncii,motivatie care se poate pastra prin stima de sine si cunoasterea propiilor valori.
 Odate stabilite acestea vei putea sa-ti focalizezi mai bine atentia spre lucrurile cu adevarat importante,cariera!

   Si ultima situatie pe care o voi trata este vocatia,situatie tratata si de Octavian Pantis Managing Director Tmi Romania,principalul tel este imogatirea,sporirea activitatii la care te pricepi foarte bine,in acest sens unele dintre sfaturile pe care le-as da si pe care le urmez si eu este :
-o practica perseverenta,intensa .O  vocatie este un lucru cu care te nasti,insa pentru a te inalta pe cea mai inalta culme e nevoie de practica in acel domeniu (psihologie,speaker ssa..)
-dezvolatarea unui caracter puternic care sa reziste unor atacuri rau intentionate,intodeauna vor exista persoane care nu vor fi de acord cu tine si vor incerca sa-si impuna punctul de vedere intr-un mod deloc eficicient.

Acestea sunt cele 3 tipuri de munca,si sfaturile in cauza.
Ii multumesc domnului Octavian Pantis ca mi-a dat ocazia sa imi concretizez regulile si principiile pe care trebuie le urmez,un exemplu demn de urmat,va multumesc!

Articol inscris pentru SuperBlog 2012

CONVERSATION

2 comentarii:

Se spune ca opinia ta conteaza si ca exista zana Commnent care iti asculta parerea si iti lasa un like sub perna inainte de culcare.

Back
to top