E-uri si solutii salvatoare !

  

Vesti bune ! E-urile rele sunt pe cale de diparitie,in ultimul timp fiind inlocuite de cele considerate bune!

Asta chiar ca ar fi titu unui  comunicat de presa surprinzator! Insa lucrurile nu stau chiar asa de roz precum am crede.
   Apropo de culoarea roz,exista un colorant care da aceeasi culoare insa produce efecte daunatoare majore,spre exemplu va alegeti cu o tumoare de toata frumusetea,pe undeva pe glanda tiroida,un fleac,va ciuruieste,dar am sa povestesc mai tarziu despre el.
 

   Astazi o sa va prezint o serie de E-uri rele care pot influenta  negativ sanatatea noastra.Si pentru ca lectia sa fie mai interactiva si amuzanta o sa  stati cuminti in banca si o ma urmariti atenti,nu ca asta micu :
Ci ca astia micii :

Acum ca ati luat pozitia corespunzatoare in bancuta putem sa incepem lectia:
  Copii,care sunt fructele voastre preferate ?
Unul mai smecher si cu un simtul umorului ceva mai dezvoltat raspunde :
 -Banana,o putem folosi in mai multe scopuri,spre exemplu mama o foloseste deseori pentru...
Buff! Am rasuflat usurat, situatia  a fost salvata de mama unui elev care a intrat vijelios pe usa  sa-si recupereze fiul care trebuia sa ajunga la analize.
 Ptiu mamele astea :))

-Bine,sa auzim si alte raspunsuri(sincer nu vroiam alte raspunsuri,al lui Mihai imi era de ajuns) 
Eu,eu! Spune Andreea.
-Mie imi plac portocalele ! Pentru ca contin vitamina C si mama mi-a spus ca ajuta la intarirea sistemului imunitar.
-Bine copii,cu totii stim ca fructele sunt foarte variate si sanatoase(Mihai tot chicotea) ,si da Mihai se pot folosi in multe scopuri.
 Astazi o sa va prezint principalii factori nocivi care contribuie la un sistem imunitar scazut in cazul Mariei sau la potentiale boli mai grave,in cazul colegului vostru luat pe sus de mama lui.

Ati auzit de E-uri ?

        E-urile sunt acei coloranti alimentari(nu puteam intra in detalii,nu aveau sa inteleaga) care dau culoare alimentelor,dar si consevanti care ajuta la pastrarea prospetimii alimentelor si indulcitorii ce ii regasim in tot felul de dulciuri si nu numai.
 Nu Mihai ! nu in banane ! 

Sunt multi coloranti alimentari in ziua de azi considerati nocivi,toxici sau cancerigeni oricum i-am denumi acestia fac rau organismului nostru si il impiedica sa-si continue buna dezvoltare.

       Primul colorant alimentar nociv este nimeni altul decat E-220 ,acesta este un E extrem de periculos si poate provoca tumori ba chiar cancer,il regasim in sucurile de fructe care va plac atat de mult.Pericolul cel mai mare este ca nu-l gasim in bauturile acidulate ci in cele considerate "naturale"
 Da copii asa este! 

       Bianca a deschis gurita in forma unui O....
Mihai a tacut....
   Tacerea era mortuara,Andreea o fata isteata dealtfel m-a intrebat:
Mai sunt domn profesor?Vrem sa fim informati(am luat pozitia unui lider,si mandru ca am acaparat publicul am continuat).

Urmatorul aditiv alimentar nociv este E224,pe acesta il regasim in special in produsele conservante precum ceapa conservata,vin,fructe de mare conservate,acesta poate produce boli de stomac,cu siguranta nu vreti sa va doara stomacul nu ?
-Nuuuuuu!

Ca sa nu plictisesc audienta si pentru ca vroiam sa termin in tromba,am luat alta postura,de data asta mai copilareasca,in genul acestuia :


Bine eu aveam ochii deschisi si un tricou mai sugestiv.
 Copii va plac dulciurile ?
-Daaaaa!

Ei bine am o veste destul de urata pentru voi,pentru ca dulciurile pe care le iubiti atat de mult contine un colorant foarte nociv.Numele lui este E 124 si se regaseste in bomboane,inghetate,acadele,prajituri si in multe multe alte dulciuri.
  Publicul pititic a impietrit doar eu eram la inaltime(la inaltimea care imi permitea stand in postura de mai sus) 
Eram fericit,stiam ca am dezamagit o clasa intreaga dar astazi i-am invatat ceva bun pentru viitor 
Andreaa se ridica din banca si cu un gest de o delicatete covarsitoare incearca sa ma ridice,ma ridic si ma intreaba?
      
    -Pai si daca E-urile astea se gasesc peste tot,cum sa mancam sanatos ?
Pentru asta exista alte tipuri de dulciuri,cele care contin fructoza,si sunt o gramada de fructe care indeplinesc aceasta cerinta:
sa luam spre exemplu merele,portocalele,bananele(pe Mihai l-a busit rasul),capsunile dar si legume care poate nu sunt asa de dulci dar va ajuta sa aveti un organism sanatos si plin de viata.

-Minti! mama imi spune ca legumele si fructele din magazine au toate conservanti si coloranti!

-Ei bine dragul meu nu toate,exista solutii.Spune-i mamei tale ca poate vizita hypermarketul Real ,recent au inaugurat un stand cu produse romanesti,naturale si dintre cele mai bune de pe piata,nu conservanti si nu coloranti !
 Clopotelul a sunat,rand pe rand copii s-au scurs pe usa destul de micuta dar cocheta.

De ce imi doresc legume si fructe proaspete? 
Ei bine cred ca v-am raspuns cat de cat la intrebarea asta.Aceste produse nu contin coloranti sau aditivi,sunt mai sanatose pentru noi si copiii nostrii,si beneficiile nu se opresc aici.

Articol inscris pentru SuperBlog 2012




CONVERSATION

2 comentarii:

  1. tot nu am inteles care e treaba cu bananele si dc le pomenesti prin tot articolul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu toti au ochi sa vada si suflet sa simta bucuria vietii,cum la fel probabil,nu toti vor intelege articolul.Felicitari !Te numeri printre cei care n-au inteles care-i treaba cu banana :))

      Ștergere

Se spune ca opinia ta conteaza si ca exista zana Commnent care iti asculta parerea si iti lasa un like sub perna inainte de culcare.

Back
to top