Fiinte sociabile ...de ce ?

     Intodeauna am stiut,sau poate asa am avut impresia ca...si poate o sa-mi dati dreptate ;))
 
   Ideea ar fi urmatoarea :anume ca noi fiinte rationale suntem sociabili doar pentru simplul fapt ca ne este prea frica de singuratate.
 Poate ca veti spune ca socializarea este un lucru placut,ne dezvolta si ne da posibilitatea sa ne exprimam punctul de vedere.
   Ei bine tocmai asta e,din fiecare lucru ori cat de mic este el trebuie sa ne iasa ceva.De obicei,nu luam in seama si nu respectam persoanele de langa noi pentru simplu motiv ca nu avem nici o tangenta cu ei nu si nu ne aduc nici un folos.Si este adevarat.dar hai sa aducem in scena urmatorul citat pe care l-am frunzarit de curand intr-o carte de dezvoltare personala
    "oamenii fac mai multe pentru tine atunci cand ii ajuti sa se simta importanti"

     Si sunt sigur ca ati observat lucrul asta,de cate ori ati facut un compliment si urma acestui gest cealalta persoana devine mai calda,mai vesela.Se simte mai "importanta".
  Acum ca am lamurit-o cat de cat cu tainele socializarii sa revenim la ideea de baza.
Un mare filozof spunea: Frica si rusinea sunt cele care conduc lumea(cred ca asta era ideea) Si are dreptate,de cate ori nu ati pus mana pe fundul unei fete ca va era rusine(bine aici glumesc) sau de cate ori nu a-ti furat bomboanele din pomul de Craciun pentru ca va era frica ca va prinde mama si va da bataie rupta din rai(pe asta am facut-o....bataia ? Ei bine sunt rapid! )

      Lumea este asa cum este pentru ca e condusa de aspecte negative,dar toate acestea nu fac altceva sa bage frica si spaima in sulfletul nostru.La fel ca si celelalte, teama de singuratea este o "fobie" sa-i spunem asa destul de pronuntata. Si in cazul asta ce facem ?
   Ei bine daca ne lipseste curajul sa spunem un Buna sau un Salut , atunci lucrurile vor ramane asa cum sunt,dar si pentru asta exista rezolvare.Vine nenea Ionut si iti spune care e :pai Facebookul,asta mic care spala creiere si cu ajutorul caruia pierzi timpul in care trebuia sa-ti ingrijesti pisica sau sa prinzi soarecele din magazie(sau poate nu )
   
   Teama de singuratate ne stimuleaza,ne face sociali.Daca nu ar exista aceasta teama nu ne-am sinchisii nici sa ne dam jos din pat sau sa mergem la scoala,stiti si voi ca mergem la scoala pentru a socializa,de invatat inveti acasa!
  Acum sa  citim  pe domnisoara Adriana ce are de spus despre tema de mai sus .
Voi ce parere aveti,socializarea este cauzata de singuratate sau neuronul vostru inventiv crede altceva ?
   


CONVERSATION

6 comentarii:

  1. Nu stiu .
    Chiar nu stiu , ar putea fi o teorie , dar eu socializez pentru ca...
    Ne , habar n-am de ce o fac , singura ma simt oricum . Dar cand nu socializez DELOC chiar ma simt si mai singura si e normal , adica , e genul ala de sentiment ca nu ai nici un prieten caruia sa-i zici cat il urasti si chestii.. Nu ?
    Eu socializez pentru ca m-am nascut sa fac asta :-?? . Imi place sa trancan si sa nu mai tac si o am in sange , asta ca sa fiu modesta . :))
    Si sunt de acord cu faza cu rusinea si frica , cum as putea sa va contrazic minunatul geniu ? Nu-mi permit asa ceva .
    Imbratisari ! >;d<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaa,iti place sa socializezi :)) Iti urez sarbatori fericite si bucurie pe plan mintal si fizic :D

      Ștergere
    2. Cee ? Cum ramane cu sufletul ? :-w :))

      Ștergere
    3. Esti mica,deocamdata carte si atat :)

      Ștergere

Se spune ca opinia ta conteaza si ca exista zana Commnent care iti asculta parerea si iti lasa un like sub perna inainte de culcare.

Back
to top